BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Fundacji OPOR

bip logo pomn1 grad

QSL-cards dla harcerzy1a

Historia krotkofalarstwa PL

QR Code generator

Wydawnictwo OPOR

Przydatne strony

pozytek gov pl
ngo.pl
Avangarda

Wiemy w zamian, za co PZK zrezygnowało z porozumienia z UKE

uke logo Bez spornym jest, że Zespół SN0HQ pod wodzą byłego wysokiego urzędnika UKE Tomasza Niewodniczańskiego SP6T (SP6AYP) łamie od lat prawo obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej i robi to za pełną aprobatą Prezesa UKE i pracowników urzędu. Jak w sposób niezgodny z prawem uzyskiwano pozwolenie dla SN0HQ i jak Prezes UKE chronił interes byłego pracownika można było przeczytać na łamach Świata Radio w liście SP6T tam opublikowanym. PZK za łamanie prawa ufundowało koszulki które wykonała zarabiając firma (TAMPOL) członka zespołu SN0HQ Kazimierza Drzewieckiego SP2FAX .
Rok 2013 przyniósł sytuację, w której Prezes UKE musiał podjąć działania wobec SN0HQ. Nie dało się jak do tych czas wszystkiego "zamieść pod dywan". Czy w związku z tym nie doszło przypadkiem do "dilu" między Prezesem UKE a PZK? Czy w zamian za to, że PZK zgodziło się na rozwiązanie porozumienia z 2005 roku Prezes UKE odstąpił od ukarania sprawców recydywy na pasmach amatorskich? Więcej światła na to może rzucić informacja Prezesa UKE z dnia 28 listopada 2013 roku DKE-WKR-064-3/13 (2):

OPOR-informacja-publiczna-sprawaSN0HQ

Punkt 1 informacji jasno i bezspornie wskazuje, że złamane zostało prawo. W punkcie 3 informacji powołując się na art. 209 ust. 1a znowelizowanej Ustawy Prawo Telekomunikacyjne Prezes UKE informuje o tym, że odstąpił od nałożenia kary pieniężnej. Było by to zrozumiałe gdyby nie fakt, że mamy doczynienia z recydywą ze strony zespołu SN0HQ (ponieważ nie jest to pierwszy raz kiedy łamie prawo o czym prezes UKE posiada informacje), a Prezes UKE dostatecznie wcześnie posiadał informacje, aby zapobiec łamaniu prawa. Co więcej Prezes UKE swoimi decyzjami sam przyczynił się do łamania prawa.

Przyjżyjmy się treści art. 209 ust. 1a Ustawy Prawo Telekomunikacyjne:

Kara, o której mowa w ust. 1, może zostać nałożona także w przypadku, gdy podmiot zaprzestał naruszania prawa lub naprawił wyrządzoną szkodę, jeżeli Prezes UKE uzna, że przemawiają za tym czas trwania, zakres lub skutki naruszenia.

Kara wynika z ust 1 tego artykułu jednak w tym konkretnym wypadku zastosowanie ma art. 208 a nie art. 209 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Art. 209 dotyczy zupełnie innej sytuacji i w sprawach krótkofalowców nie ma zastosowania albowiem ich nie dotyczy. W związku z tym jeśli stwierdzono naruszenie prawa nie ma możliwości odstąpienia od ukarania sprawcy albowiem ustawodawca tego nie przewidział. Prezes UKE miał obowiązek nałożyć karę na sprawcę.

Nastąpił w związku z tym zapewne "dil" między Prezesem UKE a PZK, o którym już wspomniane było wcześniej.

Czyżby doszło ze strony Prezesa UKE do kupczenia prawem i chronienia interesów swoich byłych i aktualnych pracowników? Sprawa na pewno będzie miała dalszy ciąg.

Watchdog OPOR
strzalka czerw Powrót

Darowizna na rzecz Fundacji OPOR

 darowizna1a

wspierają nas:

fixprint logo

baner ikona

70 Israel ikon

starzynski award

RDPP logo x

Rekomendacja CEPT

C E P T
Rekomendancja T/R 61-01

Zalecenie CEPT w j pol

(wersja język polski)

CEPT ang

(wersja język angielski)

C E P T

Rekomendacja T/R 61-02

CEPT 02 pol

(wersja język polski)

CEPT 02 ang

(wersja język angielski)

C E P T

Rekomendacja ECC (14)05

REC1405 pol

(wersja język polski)

REC1405

(wersja język angielski)

współpracujemy z:

so logo small1

pieczec fundacja wawelberga

Stowarzyszenie RAZEM GŁOŚNIEJ

Stowarzyszenie Przyjaciół i Mieszkańców Kolonii Wawelberga

logo-JM-srednie

haszomer hacair

lacznosc zhp

Konkursy Grantowe

Konkurs granty harcerze oferty koniec

Propagujemy idee programu otwartego

radioreaktywacja baner

Nasze działania

konferencja senat

SKPO logo logo sp7yld logo choragwi stol logo fundacja OPOR srednie logo zhp 1 lok logo logo lacznosc lok SSR