Europejska Konferencja Administracji Pocztowych i Telekomunikacyjnych, biorąc pod uwagę
a) |
|
że służba amatorska i służba amatorska satelitarna są służbami radiokomunikacyjnymi zgodnie z artykułem 1 Regulaminu Radiokomunikacyjnego ITU i są regulowane innymi przepisami Regulaminu Radiokomunikacyjnego ITU, jak i krajowymi; |
b) |
|
że konieczne jest ujednolicenie procedur wydawania pozwoleń na czasowe użytkowanie radiostacji amatorskich w krajach CEPT i spoza CEPT; |
c) |
|
że administracje są odpowiedzialne, zgodnie z artykułem 25 Regulaminu Radiokomunikacyjnego ITU, za weryfikowanie kwalifikacji operacyjnych i technicznych każdej osoby, która zamierza obsługiwać radiostację amatorską; |
d) |
|
że, zgodnie z artykułem 25 Regulaminu Radiokomunikacyjnego ITU (zm. WRC-03), administracje ustalają, czy osoba ubiegająca się o pozwolenie na obsługę radiostacji amatorskiej wykazuje zdolność do wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych za pomocą kodu Morse'a; |
e) |
|
że zdolność do wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych za pomocą kodu Morse'a nie jest wymagana według postanowień niniejszego Zalecenia; |
f) |
|
że wydawanie tymczasowych pozwoleń odwiedzającym z zagranicy i administrowanie nimi na podstawie umów dwustronnych oznacza znaczny wzrost nakładu pracy administracji; |
g) |
|
że Międzynarodowa Unia Radioamatorska (IARU) popiera uproszczenie procedur uzyskiwania tymczasowych uprawnień operacyjnych w przypadku odwiedzających z zagranicy w krajach CEPT oraz w innych krajach; |
zważywszy, że
treść niniejszego Zalecenia nie ma żadnego związku z importem i eksportem sprzętu radioamatorskiego, które podlegają jedynie właściwym przepisom celnym;
zważywszy również, że
pomimo procedur opisanych w niniejszym Zaleceniu, administracje mają zawsze prawo wymagać odrębnych umów dwustronnych przy uznawaniu pozwoleń radioamatorskich wydanych przez zagraniczne administracje;
zaleca
1. |
|
aby administracje członków CEPT uznawały zasadę funkcjonowania pozwoleń radioamatorskich CEPT wydawanych na warunkach określonych w Załączniku nr 1: oraz Załączniku nr 2:, zgodnie z którą administracje krajów odwiedzanych nie pobierają opłat administracyjnych ani opłat za wykorzystanie widma; |
2. |
|
że administracje, nie będące członkami CEPT, akceptujące postanowienia niniejszego Zalecenia, mogą ubiegać się o udział w systemie, zgodnie z warunkami określonymi w Załączniku nr3 i Załączniku nr 4. |
zob.:
Informacje dotyczące aktualnego stanu wdrażania niniejszego i innych zaleceń ECC można znaleźć w bazie danych dokumentacji Biura (http://www.ecodocdb.dk).
|